Klanten van EnergieFlex worden overgenomen door Innova

Innova heeft vanaf 1 november de klanten van het failliete energiebedrijf EnergieFlex overgenomen. Innova Energie staat in de energiebranche bekend als zakelijke energieleverancier en is al enige jaren voor ondernemers een financieel stabiele partner in de ontwikkeling naar duurzaam omgaan met energie. Door de overname van klanten van EnergieFlex geeft Innova Energie invulling aan haar ambitie om naast de zakelijke markt ook te groeien binnen de consumentenmarkt. Wat betekent dit voor u als EnergieFlex klant?
Klanten van EnergieFlex worden overgenomen door Innova illustratie

Wat gaat er precies gebeuren?

Alle EnergieFlex klanten krijgen begin november automatisch een nieuw contract (voorstel) van Innova. Innova verzekert alle klanten dat u een goed aanbod krijgt. Innova belooft op zijn site dat het om een zeer concurrerend aanbod met vaste tarieven gaat. U hoeft verder niets te doen. U krijgt automatisch energie geleverd van Innova en zij zullen u als klant voor de geleverde energie facturen sturen. Als u geen slimme meter heeft zal Innova u alleen per e-mail de meterstanden opvragen. Een slimme meter kan Innova zelf uitlezen.

Wat als u niet naar Innova wilt overstappen?

Dat kan natuurlijk. U wordt wel eerst klant bij Innova maar u heeft 30 de tijd om het contract dat u is aangeboden op te zeggen. U kunt dan zelf een andere leverancier zoeken. Tot u bent overgezet naar uw nieuwe energieleverancier krijgt u wel energie van Innova met de daarbij behorende rekening voor de overbruggingsperiode.

Hoe zit het nu precies met mijn bijvoorbeeld welkomstpremie en/of te veel betaalde voorschotten van EnergieFlex?

Dit regelt de curator van EnergieFlex. Hij beoordeelt of alle schulden van EnergieFlex (dus ook de bedragen waar klanten nog recht op hebben) betaald kunnen worden. Op dit moment is nog niet duidelijk of dat het geval is, dat onderzoekt de curator nu. Het is helaas zeer goed mogelijk dat u slechts een deel of niets terug krijgt. Een bedrijf gaat in de meeste gevallen juist failliet omdat het niet in staat is de schulden te betalen. Als blijkt dat u nog recht heeft op geld kunt u een vordering bij de curator indienen. Daar is het volgende e-mailadres voor bekend gemaakt: flexenergie@wijnenstael.nl.

Heeft u nog meer vragen over deze situatie dan kunt u op de website van Innova meer lezen over de overname van EnergieFlex-klanten door Innova.

Wilt u een lagere energierekening?
Ervaar de kracht van de groep. Sluit u gratis bij ons aan en ontvang onze exclusieve aanbiedingen.
We zijn al met 193.976